Cum verifici daca esti asigurat la CNAS – Casa nationala de asigurari de sanatate.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) este instituție publică, autonomă, de interes național, cu personalitate juridică, al cărei principal obiect de activitate îl reprezintă asigurarea funcționării unitare și coordonate a sistemului asigurărilor sociale de sănătate din România.
Fiecare angajat are o asigurare CNAS obligatorie prin care angajatorul plateste taxele catre CNAS in functie de salariul brut.
Verificare asigurat CNAS
Daca nu esti sigur ca ai o asigurare Cnas platita de angajatorul tau, poti verifica daca esti asigurat CNAS completand formularul de verificare asigurat Cnas.
In platforma informatica de verificare asigurati CNAS este necesar sa completati campul pentru CNP , unde ulterior va trebui introdus codul de securitate generat de aplicatie.
Dupa introducerea datelor de va genera codul de asigurat implicit CID-ul dvs de asiguirat.
Ce este CID-ul pentru asiguratii la Cnas ?
CID-ul reprezintă Codul de IDenitificare al asiguraţilor din PIAS (Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate) şi va fi inscripţionat pe Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate (CEAS) sub numele „Cod de asigurat”.
CID-ul este folosit la identificarea unică în sistem a persoanelor asigurate. Valoarea sa este generată pe baza CNP-ului. Mai jos se găsesc câteva resurse pentru dezvoltatorii de software, care pot fi folosite pentru generarea CID-ului din CNP.
Exemplificam in imaginea de mai jos formularul din aplicatie unde se poate vedea daca sunteti asigurati la Cnas. Verifica daca esti asigurat Cnas completand datele necesare identificarii codului de asigurat.
Pentru a verifica daca esti asigurat Cnas intra pe pagina oficiala regasita la adresa de AICI
Drepturile asiguratilor CNAS
Daca ai facut o verificare asigurare Cnas si esti asigurat atunci este necesar sa stii ce drepturi ai atunci cand ai nevoie de servicii medicale.
a) sa aleaga furnizorul de servicii medicale, precum si casa de asigurari de sanatate la care se asigura, in conditiile prezentei legi si a contractului-cadru;
b) sa fie inscrisi pe lista unui medic de familie pe care il solicita, daca indeplinesc toate conditiile prezentei legi, suportand cheltuielile de transport daca optiunea este pentru un medic din alta localitate;
c) sa isi schimbe medicul de familie ales numai dupa expirarea a cel putin 6 luni de la data inscrierii pe listele acestuia;
d) sa beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale in mod nediscriminatoriu, in conditiile legii;
e) sa efectueze controale profilactice, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;
f) sa beneficieze de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sanatatii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
g) sa beneficieze de servicii medicale in ambulatorii si in spitale aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate;
h) sa beneficieze de servicii medicale de urgenta;
i) sa beneficieze de unele servicii de asistenta stomatologica;
j) sa beneficieze de tratament fizioterapeutic si de recuperare;
k) sa beneficieze de dispozitive medicale;
l) sa beneficieze de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu;
m) sa li se garanteze confidentialitatea privind datele, in special in ceea ce priveste diagnosticul si tratamentul;
n) sa aiba dreptul la informatie in cazul tratamentelor medicale;
o) sa beneficieze de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in conditiile legii.
Platforma informatică a asigurărilor de sănătate a fost conceputa pentru a facilita accesul fiecrui angajat la datele sale in calitate de asigurat Cnas.
Contact Cnas
Pentru informatii suplimentare puteti intra in contact cu Cnas dupa cum urmeaza:
- Relatii cu asiguratii Telefon: 0372-309-236 respectiv 0372-309-262
- Telefon Verde – suport tehnic Card de sanatate: 0800-800-950
- website oficial: cnas.ro