Ce este Google Analytics si ce reprezinta noua generatie Google Analytics 4 ?
In primul rand Google Analytics asa cum ii spune si numele este o platfoma de analiza trafic web si comportament utilizatori pe site-ul propriu.
Instrumentul de raportare Google Analytics este utilizat pe scară largă de milioane de companii și site-uri web pentru a urmări interacțiunea utilizatorilor între domeniile web, aplicațiile mobile și API-urile offline.
Majoritatea companiilor cunosc această platformă ca fiind instrumentul care le ajută să urmărească volumul de trafic web pe care îl obțin, să monitorizeze canalele de marketing importante și să își măsoare KPI-urile principale. Google Analytics 4 oferă o nouă versiune care este foarte diferită de Analytics „universal” tradițional.
Noul Google Analytics 4 vine cu o mulțime de caracteristici cheie care îl fac foarte diferit de versiunea veche. Una dintre cele mai mari diferențe este noua funcție de modelare a datelor care utilizează AI pentru a completa golurile în date în care Analytics tradițional poate fi blocat de regulile de consimțământ pentru cookie-uri, JavaScript blocat și accent pe confidențialitate.
Google Analytics 4 este construit pe aceeași platformă pentru sistemul „App + Web” pe care l-au lansat în 2019. Versiunea App + Web a Analytics s-a axat în principal pe date pe canale, ceea ce înseamnă că a oferit marketerilor o modalitate de a urmări utilizatorii aplicații, software și un site web.
Caracteristici Google Analytics 4
- colectează date despre site și aplicație pentru a înțelege mai bine calea clientului;
- folosește evenimente în locul datelor bazate pe sesiuni;
- include opțiuni de confidențialitate, cum ar fi măsurarea fără cookie-uri și modelele de comportament și conversie;
- funcțiile predictive oferă îndrumare fără modele complexe;
- integrările directe în platformele media ajută la generarea de acțiuni.
Cum se configurează Google Analytics 4
- Conectați-vă la contul Analytics cu proprietatea existentă a site-ului dvs. web.
- Navigați la secțiunea Admin .
- În coloana Cont , selectați contul în care doriți să creați proprietatea.
- În coloana Proprietate , selectați proprietatea Universal Analytics dorită pentru site-ul dvs.
- Dacă opțiunea este disponibilă, utilizatorii pot selecta „Upgrade la GA4” și pot urma instrucțiunile. Dar, în unele cazuri, acest buton poate să nu fie disponibil.
- În acest caz, selectați „Creați proprietate”, apoi urmați pașii pentru a crea o nouă proprietate pentru „Web + Aplicație”, în mod implicit, aceasta va duce la o nouă proprietate Google Analytics 4.
Pentru a „activa colectarea datelor” există două modalități principale: conectați datele de urmărire existente din Google Analytics tradițional sau, în esență, începeți cu etichete noi pe care le puteți adăuga pe site-ul dvs., în același mod în care sunt adăugate etichetele pentru versiunile mai vechi de Analytics.
Dacă site-ul dvs. folosește eticheta gtag.js, veți avea opțiunea de a activa colectarea datelor folosind etichetele existente.
În cadrul proprietății GA4, puteți adăuga „Fluxuri de date” selectând Fluxuri de date în coloana de proprietate din zona Administrator . Apoi selectați „Adăugați flux” pentru tipul de date pe care doriți să îl urmăriți – în mod implicit, majoritatea companiilor ar putea dori să selecteze „Web” pentru site-ul lor.
Analiza traficului este implementata de obicei de agentia cu care ati realizat site-ul web sau printr-un cont Google ce va permite sa aveti acces la toate instrumentele necesare pentru analiza completa a site-ului web.